Sunday, March 20, 2011

Minyak Zaitun Softgel


Minyak zaitun yang dihasilkan dari pohon zaitun merupakan produk asli hasiltani di benua Asia Kecil dan taburannya bermula dari Iran, Syria dan palestin sehingga keseluruhan Mediterranean semenjak 6,000 tahun yang lalu.

Pohon zaitun yang berkat ada disebut dalam Al-Quran, dalam surah An-Nur. Semenjak 1400 tahun yang lalu, Nabi Muhammad SAW telah menasihatkan umat Islam agar menggunakan minyak zaitun untuk kesihatan.

Antara kandungan minyak zaitun adalah fenol, sterol, pigmendan squelen yang memainkan peranan penting dalam kesihatan manusia.

KEGUNAAN DAN KELEBIHAN MINYAK ZAITUN

•Mengurangkan pengambilan lemak dalam diet harian
•Menghindari penyakit kardiovaskular dan arteriosclerosis
•Mengelakkan pembentukan batu hempedu (gallstone)
•Membantu penghadaman dan mengurangkan ulser perut
•Antioksidan dan antikanser
•Membantu keseimbangan metablisme tubuh, pertumbuhan tulang dan tubuh yang baik (khasnya bagi kanak-kanak)
•Membekal vitamin E
•Kestabilan asid lemak
•Membekal pelbagai vitamin untuk antipenuaan

Harga
Semenanjung Malaysia: RM 32
Sabah & Sarawak: RM 36



CARA PEMBAYARAN


==========================================

Panduan/Petua/Artikel Berkaitan Minyak Zaitun Tulisan Tn Haji Ismail, Pengarah Urusan HPA

MInyak Zaitun
Ada dua sediaan minyak zaitun,satu dalam bentuk minyak(asal) kedua pula dalam bentuk soft gel.Minyak zaitun untuk kegunaan makan/ubat ialah dari jenis extra virgin olive oil.Ciri istimewa dalam minyak zaitun HPA ialah kerana ia dari negara para ambia’ (Syiria)

Minyak berkualiti tinggi sangat diperlukan terutama untuk masalah saraf seperti kebas-kebas di hujung jari.Keistimewaan minyak zaitun sangat dirasai kerana ia di sebut Allah berkali-kali dalam Al- Quran.Dos yang mencukup untuk sekali pengambilan ialah 3 sudu besar/3 kali sehari.

Darah tinggi,ketumbuhan di payu dara dan buasir antara penyakit yang sangat berkesan dengan terapi minyak zaitun.InsyaAllah HPA akan terus keluarkan dalam bentuk minyak selain dari produk soft gelnya yang mula diberi perhatian.

Satu lagi minyak zaitun sangat baik juga untuk program detox(pembuangan racun dihati) InsyaAllah.

LDL penyebab sakit jantung.
LDL dikenali sebagai kolestrol buruk yang boleh menyebabkan berlakunya ketersumbatan dalam arteri darah terutama di jantung. Biasanya LDL di kurangkan dengan peningkatan HDL . Banyak herba dalam HPA yang berfungsi bagi mengurangi LDL iaitu omega 3 soft gel,VCO soft gel dan Minyak zaitun Soft . Pengambilan mestilah istiqamah dengan setiap jenis tidak kurang dari dos 2×3 sehari.

Minyak ikan yang mengandungi omega 3 yang tinggi sangat berkesan sama ada dalam bentuk soft gel ataupun kapsul. Jika disinergikan dengan herba tuju angin kapsul ia menjadi lebih berkesan. Salah satu tanda LDL yang tinggi seseorang itu menjadi cepat marah dan berlakunya penyakit darah tinggi.

Terjadinya plak di gigi juga sebagai petanda terbentuknya penompokan plak dijantung akibat dari LDL yang terlalu tinggi.



No comments:

Post a Comment