Friday, March 25, 2011

Bagaimana Hendak Memulakan Pelaburan Emas

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Ramai yang tanya bagaimana hendak memulakan pelaburan emas? Jawapan saya amat mudah, jika anda mempunyai wang simpanan yang mencukupi anda sudah boleh memulakan pelaburan emas.

Bila masa yang sesuai untuk membeli emas?


Bagi anda yang baru hendak memulakan pelaburan emas, anda tidak perlu tunggu masa yang sesuai. Ada duit cukup, jalan...


Kalau beli sekarang harga akan turun, nanti aku rugi la...

Jangan ada mindset seperti ini, anda beli emas bukan beli handphone atau kereta. Ingat walaupun rugi dalam RM 10 (Katakan la....) harga emas akan naik dalam 20-40% setahun. Beli sekarang tunggu dan sabar...

Kalau dah beli nak buat apa dengan emas tu?


Ok, jika anda sudah membeli emas, apa lagi simpan la... Ingat emas yang anda beli bertujuan untuk pelaburan... Kalau nak simpan, simpan dalam tempoh masa yang panjang, setahun baru nampak hasil

Kalau beli rantai emas sesuai tak?

Rantai emas kurang sesuai untuk dijadikan sebagai pelaburan kerana nilai spread jualannya yang agak tinggi. Yang paling sesuai ialag goldbar berketulenan 999.




Kalau saya simpan Dinar/Emas kena keluar zakat tak?


Wajib bila sudah cukup nisab, bagi emas yang disimpan berat yang wajib dikeluarkan zakat ialah 85gram dan keatas. Jika dinar emas ia bersamaan 20 Dinar emas. Jumlah yang perlu dikeluarkan zakat ialah 2.5%


Saya memulakan pelaburan emas pada 19 Ogos 2010, selepas terbaca artikel yang ditulis oleh Nik Aziz Nik Mat berkaitan dengan pelancaran Dinar Emas. Sejak itu bermulalah pengembaraan saya mencari Rahsia Emas. Saya tak pegang prinsip " Tunggu Harga emas turun baru beli" apa yang saya buat, saya terus ke Public Gold di Bukit Jambul dan saya membeli 3 Keping 1 Dinar. Waktu tu harga 1 Dinar = RM586. Mula-mula ingat nak melabur, tapi terus saya ambik keputusan untuk jadi dealer. Jom, kawan-kawan kita perlu bijak merancang kewangan masa depan, masa muda jangan terlalu enjoy dengan barang berjenama...

Jangan Tunggu lama-lama... ada wang terus melabur dengan emas...

sumber: kilauandinar.blogspot

RAHSIAKECANTIKAN.COM MENJUAL DAN MEMBELI EMAS PELABURAN (GOLD BAR / DINAR)

BERMINAT UTK MENJADI DEALER PUBLIC GOLD ATAU INGIN MEMBELI EMAS PELABURAN SILA EMAIL rahsiakecantikan@yahoo.com.

No comments:

Post a Comment